صفحهها:
25-40
تاریخ دریافت: 1398/06/21
تاریخ پذیرش: 1398/08/12
چکیده:
ظهور حضرت قائم عج الله تعالی الفرجه الشریف و استقرار حکومت آن حضرت، موجب تغییرات گسترده در حیات عمومی بشریت خواهد شد؛ اما این تحول عظیم دارای روح کلی است، و آن تجلی توحید با دولت و هیمنة اسم الباطن است. در این مقاله سعی شده است با پژوهشی در روایات اهل بیت علیهم السلام دربارة ظهور، به این پرسش پاسخ داده شود که روایات مربوط به ظهور حضرت قائم عج الله تعالی الفرجه الشریف چگونه بر تجلی اسم الباطن در این دوران دلالت دارد و در این زمینه به شواهدی از کلمات اهل معرفت استناد شده است.
Article data in English (انگلیسی)
متن کامل مقاله:
سال هشتم، شماره دوم، پیاپی 15، پاییز و زمستان1397
محمد رضا عابدینی/ استاد سطح عالی حوزه
ابراهیم پورعلی/ سطح چهار حوزه abca883883@gmail.com
دریافت: 21/06/1398 - پذیرش: 12/08/1398
چکیده
ظهور حضرت قائم عج الله تعالی الفرجه الشریف و استقرار حکومت آن حضرت، موجب تغییرات گسترده در حیات عمومی بشریت خواهد شد؛ اما این تحول عظیم دارای روح کلی است، و آن تجلی توحید با دولت و هیمنة اسم الباطن است. در این مقاله سعی شده است با پژوهشی در روایات اهل بیت علیهم السلام دربارة ظهور، به این پرسش پاسخ داده شود که روایات مربوط به ظهور حضرت قائم عج الله تعالی الفرجه الشریف چگونه بر تجلی اسم الباطن در این دوران دلالت دارد و در این زمینه به شواهدی از کلمات اهل معرفت استناد شده است.
کلید واژه ها: ظهور حضرت قائم عج الله تعالی الفرجه الشریف، توحید، اسم الباطن، اسم الظاهر، رجعت، قیامت.
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
پورعلی، ابراهیم.(1397) ظهور حضرت قائم عج الله تعالی الفرجه الشریف، تجلی توحید با دولت اسم الباطن. فصلنامه انوار معرفت، 8(2)، 25-40
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
ابراهیم پورعلی."ظهور حضرت قائم عج الله تعالی الفرجه الشریف، تجلی توحید با دولت اسم الباطن". فصلنامه انوار معرفت، 8، 2، 1397، 25-40
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
پورعلی، ابراهیم.(1397) 'ظهور حضرت قائم عج الله تعالی الفرجه الشریف، تجلی توحید با دولت اسم الباطن'، فصلنامه انوار معرفت، 8(2), pp. 25-40
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
پورعلی، ابراهیم. ظهور حضرت قائم عج الله تعالی الفرجه الشریف، تجلی توحید با دولت اسم الباطن. انوار معرفت، 8, 1397؛ 8(2): 25-40