صفحهها:
91-108
تاریخ دریافت: 1398/04/14
تاریخ پذیرش: 1398/07/09
چکیده:
اشو معتقد است که انسان ها امکان دستیابی به معرفت را دارند و ابزارهای متفاوتی، با توجه به متعلق شناسایی انسان، همچون حواس، مرجعیت، تعقل، و تجربة درونی و شهود در اختیار آنها قرار دارد. آنچه از سخنان او به دست می آید، این است که امور مادی و طبیعی از راه حس و عقل برای انسان آشکار می شوند؛ اما انسان ها تنها با استفاده از تجربه و شهود می توانند به حقیقت، معنای زندگی و روشن ضمیری دست پیدا کنند. چنین رویکردی، با تبیینی که اشو بیان می دارد، حاصلی جز این ندارد که از طرفی عقل، منطق و فلسفه به شدت مورد نقد قرار می گیرند و از سوی دیگر، نسبیت گرایی و پلورالیسم، در سخنان او پذیرفته می شوند.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
قره باغی، حسن، جعفری، محمد.(1399) تحلیل و بررسی معرفتشناسی معنویت اشو. فصلنامه انوار معرفت، 9(1)، 91-108
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حسن قره باغی؛ محمد جعفری."تحلیل و بررسی معرفتشناسی معنویت اشو". فصلنامه انوار معرفت، 9، 1، 1399، 91-108
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
قره باغی، حسن، جعفری، محمد.(1399) 'تحلیل و بررسی معرفتشناسی معنویت اشو'، فصلنامه انوار معرفت، 9(1), pp. 91-108
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
قره باغی، حسن، جعفری، محمد. تحلیل و بررسی معرفتشناسی معنویت اشو. انوار معرفت، 9, 1399؛ 9(1): 91-108