مؤلفههای روانشناختی سلامت معنوی در آموزههای عرفانی با تأکید بر اندیشة ابنعربی


Article data in English (انگلیسی)
- ابنعربی، محییالدین (1375). رسائل. تهران: مولی.
- ابنعربی، محییالدین (1380). علوم الحقائق. تصحیح سعید رحیمیان. شیراز: کوشامهر.
- ابنعربی، محییالدین (۱۴۲۲ق). الفتوحات المکیه. بیروت: دارصادر.
- بنعربی، محییالدین (1366). فصوص الحکم. تهران: الزهراء.
- ابنفارض، شرفالدین عمر بن علی (1971). دیوان تائیه. تصحیح عبدالعلی محمد. قاهره: دارالکتب المصریه.
- ابوروح، لطفالله بن سعد (1384). حالات و سخنان ابوسعید ابوالخیر. تهران: سخن.
- اسفندیار، محمودرضا (1375). آشنایان ره عشق. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
- پارسا، خواجهمحمد (1354). قدسیه. تهران: طهوری.
- تورتل، کریستین (1385). شیخ ابوالحسن خرقانی. ترجمة عبدالمحمد روحبخشان خرقانی. تهران: مرکز.
- حلاج، حسین بن منصور (1305). دیوان منصور حلاج. هند: علوی.
- رازقی، نغمه و دیگران (1394). تحلیل مفهوم معنویت در پرستاری. پرستاری ایران، 28(93-94)، 118-131.
- رومی، جلالالدین محمد (۱۳۷۰). مثنوی معنوی. ترجمه و شرح رینولد نیکلسون، تهران: علمی و فرهنگی.
- زرینکوب، عبدالحسین (1368). جستجو در عرفان ایران. تهران: امیرکبیر.
- سعدی، مصلح بن عبدالله (1392). کلیات. تهران: بیهق کتاب.
- سعیدی، گلبابا (1383). فرهنگ اصطلاحات عرفانی. تهران: شفیعی.
- سهروردی، شهابالدین (1380). حکمة الاشراق. ترجمة سیدجلالالدین آشتیانی. تهران: مؤسسة حکمت و فلسفه ایران.
- شفیعی کدکنی، محمدرضا (1387). طعم وقت. تهران: سخن.
- عطار، محمد بن ابراهیم (1378). تذکرة الاولیاء. ویراستة محمد استعلامی، تهران: زوار.
- عینالقضاة همدانی، ابوالمعالی عبدالله بن محمد (1380). تمهیدات. تصحیح عفیف عسیران. تهران: اساطیر.
- قیصری، داود بن محمود (1370). شرح فصوص الحکم. تهران: امیرکبیر.
- کلینی، محمد بن یعقوب (1407ق). الکافی. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- محمدی، کاظم (1380). بایزید بسطامی. تهران: طرح نو.
- Abrahamov, B. (2003). Divine love in Islamic mysticism: The teachings of al-Ghazālī and al-Dabbâgh. Journal of the Royal Asiatic Society, 13(2), 193–206.
- Aslandogan, Y. A. (2007). Present and potential impact of the spiritual tradition of Islam on contemporary Muslims: From Ghazali to Gülen. in Muslim World in Transition, Contributions, Gulen Conference. 1-15.
- Azdajic, D. (2016). Divine love and human consciousness: Islamic perspectives. Sarajevo: Ibn Sina Institute.
- Chittick, W. C. (1989). The Sufi Path of Knowledge: Ibn al-Arabi's Metaphysics of Imagination. Albany: SUNY Press.
- Chittick, W. C. (2003). The Sufi Path of Love: The Spiritual Teachings of Rumi. State University of New York Press.
- Corbin, H. (1981). The Voyage and the Messenger: Iran and Philosophy. North Atlantic Books.
- Eshkevari, M. F. (n.d.). The Concept of the Perfect Man in Islamic Mysticism. Academia.edu.
- Frankl, V. (1946). Man's Search for Meaning. Boston: Beacon Press.
- Fromm, E. (1947). Man for himself: An inquiry into the psychology of ethics. New York: Holt Paperbacks.
- Hawks, S. R., Hull, M. L., Thalman, R. L., & Richins, P. M. (1995). Review of spiritual health: Definition, role, and intervention strategies in health promotion. American Journal of Health Promotion, 9(5), 371–378.
- Hussein, M. A. (2022). Inward tranquillity in the divine love: A Sufi study of Elif Shafak's “The Forty Rules of Love”. Adab Al-Basrah, 35(2), 123–145.
- Juraev, Z., & Ahn, Y. J. (2023). Illumination of divine love: Rediscovering the Hikmats of Sufi Ahmad Yasawi. Afkar: Jurnal Akidah & Pemikiran Islam, 25(1).
- Knysh, A. (2017). Sufism: A New History of Islamic Mysticism. Princeton: Princeton University Press.
- Knysh, A. (2019). Sufism: A new history of Islamic mysticism. Princeton: Princeton University Press.
- Koenig, H. G. (2012). Religion, Spirituality, and Health: The Research and Clinical Implications. ISRN Psychiatry.
- Litwinczuk, K., & Groh, C. (2007). The relationship between spirituality, purpose in life, and well-being in HIV-positive persons. Journal of the Association of Nurses in AIDS Care, 18(3), 13–22.
- Milani, M. (2022). Mysticism in the Islamicate World: The Question of Neoplatonic Influence in Sufi Thought. Later Platonists and Their Heirs among Christians and Muslims. Liden: Brill.
- Nasr, S. H. (2007). The garden of truth: The vision and promise of Sufism, Islam's mystical tradition. New York: HarperOne.
- Pargament, K. I. (1997). The Psychology of Religion and Coping: Theory, Research, Practice. New York: Guilford Press.
- Puchalski, C. M., Vitillo, R., Hull, S. K., & Reller, N. (2009). Improving the spiritual dimension of whole person care: Reaching national and international consensus. Journal of Palliative Medicine, 12(10), 885–904.
- Qadri, M. T. (2021). Patience and perseverance in Islamic teachings. Lahore: Minhaj Publications.
- Ross, L. (1995). The spiritual dimension: its importance to patients' health, well-being and quality of life and its implications for nursing practice. International Journal of Nursing Studies. 32(5), 457-468.
- Safi, O. (2018). Radical love: Teachings from the Islamic mystical tradition. Google Books.
- Sahebalzamani, M.; Farahani, H.; Abasi, R., & Talebi, M. (2013). The relationship between spiritual intelligence with psychological well-being and purpose in life of nurses. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research. 18, 38-41.
- Sajjadi, S. (2001). Islamic Mysticism. An Introduction. Routledge.
- Schimmel, A. (1975). Mystical dimensions of Islam. Chapel Hill: University of North Carolina Press.
- Seaward, B. (1991). Spiritual Wellbeing: A Health Education Model. Journal of Health Education. 22, 166-169.
- Shibli, N. (1993). Islamic Mysticism and the Nature of Nature. Oxford University Press.
- World Health Organization. (1947). Constitution of the World Health Organization.
- World Health Organization. (2020). Constitution of the World Health Organization.
- Young, E. S. K. (1971). A model for spiritual health. Journal of Religion and Health, 10(3), 30-42